Campionatul National de Blogging®:
 
24
Mai

Salut, sunt Chinezu si vreau sa fac cateva precizari

Adăugat de China-Birta Cristian în Blog

Initial ce vedeti mai jos a fost un comentariu la – nici nu stiu cum sa ii zic… – enuntul (hai ca am gasit o formulare politicoasa :D) unui comentator la campania-test pentru HP, care spunea „ar fi mai bine pentru bloggeri să nu participe la dezvoltarea Blogalinitiative pe cârca lor și fără efortul vostru” (nota mea: =)) =)) =))).. Dar, dupa ce am vazut cat am scris, mi-am zis ca e pacat sa nu fie o postare intreaga. Din care, cred, putem intelege fiecare cate ceva.

1. Bloggerii inscrisi in Campionatul National de Blogging (nu toti, desigur, dar multi) ne-au intrebat daca nu putem rezolva sa primeasca si ei produse in teste. Ceea ce, dupa cum vezi, facem.

2. In acesti doi ani de cand functionam, bloggerii au castigat peste 85.000 de euro in produse, bani si servicii. Cu toata aroganta de care dispun declar ca daca nu eram noi nu se intampla asa ceva, fireste.

Untitled

3. Asta cu carca bloggerilor este splendida! =)) Adica noi am bagat o gramada de bani a sa dezvoltam sistemul acesta prin care bloggerii castiga si suntem acuzati ca tot pe carca lor am facut-o. Splendid =))

4. Apreciem teribil bloggerii care au inteles ce facem noi aici la Blogal Initiative si care participa la campanii si ne trimit sugestii. Pentru ca ei sunt cei care au inteles ca, in esenta, ce facem trebuie sa facem impreuna, este un efort comun de a profesionaliza blogosfera, de a le oferi sansa sa obtina beneficii din statutul lor de bloggeri. Va multumesc pentru asta, dragilor, va mutumesc!

5. Evident ca ce facem aici este un business. Ar fi culmea sa nu fie asa! Hai sa o zic altfel: in loc sa stau sa ma ocup de Blogal Initiative as putea sa stau acasa cu cei 3 minunati copii ai mei si cu senzationala doamna a sufletului meu. Asa ca, daca tot am facut isprava asta (de care sunt teribil de mandru!) evident ca vreau sa obtin si eu beneficii.

6. Apropo de business si de carca bloggerilor: stiti de ce am reusit ca in nici 2 ani sa va oferim peste 85.000 de euro? Pentru ca businessul nostru este unul cu marja foarte mica. Adica, tradus, profitul nostru este vai mama lui. Si facem asta tocmai pentru a fi atractivi pentru clienti si pentru a putea sa venim cu cat mai multe campanii si pentru ca voi sa puteti obtine cat mai multe beneficii.

No bun, gata. Hai ca avem treaba! Ma duc sa mai rezolv cateva campanii ca sa le pun si pe alea in carca bloggerilor =))

Vrei să nu ratezi nicio campanie?
Abonează-te la newsletter pentru a afla din timp de campaniile derulate prin Blogal Initiative
Îți place? Spune mai departe!
                 
Îți mulțumim pentru aprecieri!
Nu uita să ne urmărești pe rețelele sociale

Link pentru trackback: https://blogalinitiative.ro/salut-sunt-chinezu-si-vreau-sa-fac-cateva-precizari.html/trackback

Comentarii/Trackbacks (13)

  • avatar
    24 mai 2013 la 10:51 |

    Enunțul meu nu punea la îndoială rezultatele Blogal sau faptul că ați livrat bloggerilor și advertiserilor ceea ce v-ați angajat să livrați. Din punctul meu de vedere, respectarea obligațiilor (materializate în 85.000 Euro) e o chestiune de bun simț, nu un beneficiu pentru pentru bloggeri, corect?

    Enunțul meu avea legătură strict cu „campania-test” HP în care bloggerii sunt invitați să-și piardă timpul și să-și stoarcă creierul pentru o „Abordare inedită care să creeze buzz”, în schimbul primirii unui produs în teste. Asta pentru ca mai apoi să mai scrie o dată.

    Nu crezi că, de fapt, premiul e câștigat tot de HP? Cu ce l-ar încălzi pe un blogger o imprimată în teste? Vrei o campanie-test, trimite imprimante tuturor celor înscriși și pune-i să facă review-uri. Câștigătorul o păstrează.

    Una peste alta, așa cum ți-am zis și în comentariile de la campanie, pentru bloggeri afacerea asta e păguboasă. Rău de tot.

    Desigur, nu-i nimeni obligat să participe. În plus, mai e și zicala „Nu-i prost ăla care cere, ci e prost ăla care dă”. Blogal cere.

  • avatar
    24 mai 2013 la 10:54 |

    Asadar, in logica ta, bloggerii care o sa accepte provocarea noastra test (pe care multi dintre ei, de altfel, au cerut-o) sunt niste prosti. Bun asa, macar stim ce crezi. Si tocmai au aflat si altii.
    O viata frumoasa iti doresc.

    • avatar
      24 mai 2013 la 10:56 |

      Cred că se mulțumesc cu puțin. Și oamenii care se mulțumesc cu puțin nu-s chiar „spuma”. Îți doresc asemenea, dar nu mi-ai răspuns. De ce crezi tu că respectarea promisiunilor e ceva cu care să lauzi?

      • avatar
        24 mai 2013 la 14:02 |

        Andrei ar fi interesant sa pornesti si de la alta premiza dupa care sa categorisesti oamenii, tu momentan ai o opinie cam eronata din punctul meu de vedere. Te-ai gandit ca ar putea fi si bloggeri care isi permit toate premiile si nu ar fi nici o problema sa si le achizitioneze si singuri sau poate ca deja le si au in posesie si sa participe la campanii doar din perspectiva concursului? Te-ai gandit ca poate pentru altii este chiar distractiv sa testeze un produs si sa-l returneze apoi? Te-ai gandit ce ar insemna ca toti care merg sa faca un test-drive sa ramana in posesia masinii testate ca altfel ar fi categorisiti drept oameni care se multumesc cu putin, chiar daca nu le place masina sau au ceva mai bun in garaj dar au testat din curiozitate o alta masina? Sau ce ar fi ca de exemplu sa mergi sa incerci o pereche de incaltaminte sau un obiect de imbracaminte in magazin si sa ramai cu el care chiar nu ti-ar fi potrivit? Te-ai gandit oare ca mai sunt si oameni care rezoneaza cu anumite campanii si participa fara sa ceara ceva in schimb sau sa vaneze un premiu ca si recompensare a unui articol, cand faci o donatie sau dai un ajutor sau esti fan al unei formatii de muzica, fortbal sau orice alta situatie cu care te asociezi si publici un articol pe tema respectiva, publici doar daca esti recompensat? La toate articolele tale publicate ai primit ceva in schimb? Este greu de crezut asa ceva :) Daca esti fanul unue formatii de fotbal si nu primesti tricoul jucatorului preferat inseamna ca te multumesti cu putin? Ehhh astept de la tine daca ai raspunsuri sau gasesti raspunsuri la ce am expus mai sus chiar as fi curios intr-un mod cat mai amical si prietenos sa aflu tu cu ce te multumesti?
        Cat priveste campania HP chiar e ok si eu unul as testa o imprimanta noua si as returna-o dupa testare fara nici o problema, la fel cum merg si fac test-drive la diferite modele de masini, daca inca nu am pus articol asta nu inseamna ca nu o sa pun, inseamna pur si simplu ca am prioritizat in alt mod participarea la campanii.
        Facand abstractie de rezultatele Blogal Initiative care sunt evidente eu cred ca si fara aceste rezultate remarcabile tot ar trebui sa fie sustinuti si felicitati pentru ceea ce au facut pana acum … ai putea face chiar un exercitiu de empatie si sa-ti imaginezi cum ar fi sa fi chiar tu in locul celor de la Blogal Initiative, crezi ca ai face totul mai bine sau ai face totul de la inceput fara nici o greseala? Eu sincer ma indoiesc dar daca aduci argumente si faci o demonstratie credibila o sa-ti acord toata consideratia si o sa te iau drept exemplu.

        • avatar
          24 mai 2013 la 17:27 |

          Nu mă interesează considerația ta. Zic doar că pentru test drive am nevoie de permis și de buletin. Nu trebuie să le trimit cv-ul, o scrisoare de intenție și apoi să jur pe roșu că le spun tuturor prietenilor de mașină.

          Dacă testez o pereche de pantofi, vânzătorul îmi dă perechea de pe raft fără să-mi impună condiții. Că doar e interesul lui să vândă.

          Nu neg că există oameni pasionați, comunitate, social media, blalblabla. Dar exemplele tale n-au nicio legătură cu campania asta. Nu bloggerii sunt core-targetul, ci citorii blogurilor. Compania ar trebui să mulțumească bloggerilor care iau produse în teste, nu să ofere ca premiu un test.

          Mă rog, nu încerc să te conving de nimic, doar zic că asta e pișcotăreală dusă la un alt nivel. E genul de pișcotăreală în care te rostogolești pentru pișcot. Și d-aia au companiile senzația că social media e ieftină.

  • avatar
    24 mai 2013 la 10:59 |

    Precizarile sunt destul de coerente ca sa le zic asa. Este clar ca ai fost „marcat” de interpelare. Comentariile mele ar fi urmatoarele:
    Iarasi murim de grija altuia si de capra vecinului. Cine isi face probleme ca de ce faci asta si cat castigi de pe urma acestei afaceri mai mari sau mai mici este un frustrat, carcotas si mai am si alte epitete. Sa puna mana sa organizeze si el asa ceva si dupa aia mai vorbim. In al doilea rand, povestea cu „pe seama” bloggerilor. Pai nu cunosc pe cineva bagat cu forta in acest cerc/concurs. Ba din contra, intra cu placere, din dorinta de castig sau din dorinta de a se autoverifica si autodepasi. Asadar….Premiile sunt atractive si per total insemnate cantitativ (desi nu este cea mai exacta exprimare). Daca as avea ceva de spus ar fi, in postura de novice si nou intrat in sistem ca, uneori, mi se par cam nebuloase criteriile de stabilirea castigatorilor. Poate aici mai trebuie lucrat…Dar asta este o opinie personala si de inceput de drum. Move On si Keep On in concluzie. Este bine insa ca veniti cu precizari chiar si-n cazuri mai ciudate ca cel de fata.

    • avatar
      24 mai 2013 la 11:03 |

      Multam :) La partea cu criteriile de jurizare (iti spun pentru ca esti in postura de novice, cum spun tu), sa stii ca initial aveam doar decizia clientului. Apoi, dupa consultari cu bloggerii (caci noi asa facem aici), am decis sa introducem si sistemul acesta de jurizare intre bloggeri. Vedem cum functioneaza pe o perioada mai lunga de timp si apoi decidem daca il mentinem sau nu sau daca il modificam.

      Daca ai sugestii, chiar te rog, le asteptam cu mare drag :)

  • avatar
    24 mai 2013 la 11:03 |

    Bine punctat! :) A fi sceptic faţă de orice iniţiativă nu e un păcat sau e unul omenesc în orice caz… Eu însămi am avut rezervele mele iniţiale faţă de tot ce înseamnă BlogalInitiative şi mi-a trebuit timp ca să trec peste scepticismul iniţial şi peste ceea ci mie mi se păreau a fi imperfecţiuni ale sistemului. A arunca însă cu pietre în necunoştinţă de cauză într-un proiect care, după cunoştinţele mele în domeniu, e unic în România, doar aşa… ca să te faci remarcat sau pur şi simplu de ciudă sau din cine ştie ce alt motiv mi se pare o cârcoteală ieftină, de doi bani. Aşa încât, ca unul dintre cei care s-au supus voluntar chinului de a i se pune în cârcă nişte subiecte frumoase şi nişte premii pe măsură, ţin să vă felicit domnule Cristian China-Birta pentru acest proiect minunat!

    • avatar
      24 mai 2013 la 11:07 |

      Sa stii ca este absolut firesc scepticismul de inceput. Ne-am asumat asta. Ba chiar ne place ca se intampla asa. Pentru ca cel care este sceptic la inceputul oricarei experiente noi arata intelepciune :) Iar daca, dupa ce a stat un pic si a cugetat, spune si ce spui tu despre noi, sa stii ca asta arata si mai multa intelepciune :))

  • avatar
    24 mai 2013 la 11:12 |

    Cât despre campania HP în sine, e adevărat că premiul e atipic şi la drept vorbind nici pe mine nu mă tentează (asta în primul rând pentru că nu mă pasionează să testez echipamente IT), dar mi se pare lipsit de fairplay să-i acuzi pe ceilalţi bloggeri, care participă la campanie, de prostie…chiar şi aşa, indirect…

  • avatar
    24 mai 2013 la 11:54 |

    hello, everybody!

    am mai spus asta intr-un comentariu: frumoasa inititativa, continuati continuati. (vorbesc de Blogal Initiative, evident). Blogal Initiative este pentru bloggeri, prin bloggeri.

    eu nu particip la toate campaniile, dar le urmaresc. citesc cerintele si vad ce mai scriu altii. e interesant de vazut abordari noi, stiluri de scris, etc.

    iar despre HP de exemplu, ca tot veni vorba, mi se pare foarte buna initiativa lor de a da spre testare un produs. iar tema este provocatoare. tot doresc eu sa-mi deschid o cafenea – teatru, macar am ocazia acum sa-i dau un nume, sa o fac cunoscuta, etc…

  • avatar
    29 mai 2013 la 18:49 |

    Andrei,

    Iti inteleg punctul de vedere. Nu rezonez neaparat cu el. Dar din modul in care l-ai sustinut reiese faptul ca nu ai inteles mecanismul in sine. Aici nu este vorba despre cine da si cine primeste ceva. Aici este vorba despre vrei sau nu vrei. Atat si nimic mai mult.

    In momentul in care BI va trimite 3 gorile sa-ti bata la usa si sa te ameninte ca daca „nu-ti pierzi timpul” testand produse „pe timpul tau scump” vei plati cu viata…da, va fi o problema.

    Dar pana atunci, nu uita ca BI pune campanii aici asa cum vanzatorul tau pune pantofii in vitrina. Te intereseaza, intri si probezi sau cumperi. Nu te intereseaza, nu intri, nu cumperi. Este atat de simplu.

    Am scris asta pentru ca, asa cum probabil au facut-o multi, m-am simtit pus in oala celor prosti. Injust, pentru ca n-ai niciun drept sa etichetezi tu niste oameni pe care nu ii cunosti. In speta pe mine. Si nu, nu ma multumesc cu putin, ca sa vezi.

Adaugă un comentariu la Salut, sunt Chinezu si vreau sa fac cateva precizari

Trebuie să fii autentificat pentru a posta comentarii.

Blogal Initiative în cifre

708 bloggeri activi
în Campionatul Național de Blogging
2633 bloggeri participanți
din 6 iunie 2011 până azi cu
21993 postări la 474 campanii
cu premii în valoare totală de
237543 EUR
+495 de produse în Giftshop
în valoare totală de 13608 EUR

Gazeta de perete

Sigur avem o campanie
și pentru blogul tău!
Abonează-te la newsletter pentru a afla din timp despre campaniile derulate prin Blogal Initiative

Afla beneficiile Blogal Initiative Esti companie? Esti blogger?

Top Reach Total in Campanii

1. cityfemme.com
Oana Bonu
4091
reach
2. secretelezeilor.ro
Claudiu-Gilian Chircu
3305
reach
3. ralucabrezniceanu.ro
Raluca Brezniceanu
3286
reach

Gift Shop

res-99631608ec1df655e3c96a63573acb1d-450x450-3kf0
Pret
139 pct.
Licitatie incheiata
res-66309dacc70d90e595c3fb497bc12634-450x450-9hfr
Pret
81 pct.
Licitatie incheiata
res-43b720b20a5d15293bc2a4cc29733428-450x450-9dc4
Pret
64 pct.
Licitatie incheiata

Campanii în derulare

Campanii în Bucuresti

Campanii în Iasi

Campanii în Craiova

Campanii recent încheiate

Tu cum te racoresti vara asta cu 113 lei?
PERIOADA: 20.07.2020 - 02.08.2020 ora 23:59
PREMII: Premii in bani

Blogal Initiative foloseste:

Zelist Monitor