Jurizare campanii
În ediţia a doua a Campionatului Naţional de Blogging, am hotărât să schimbăm modul în care stabilim câştigătorii, în aşa fel încât să aveţi şi voi, participanţii la campanii, o parte de contribuție.
Am introdus votul participanţilor
La sfârşitul fiecărei campanii, după ce toate articolele au fost verificate şi validate de către echipa Blogal, vom afişa o listă cu toţi înscrişii, iar bloggerii care sunt înscrişi în Campionatul Naţional de Blogging şi care au participat la campania respectivă, pot alege fiecare câte 5 bloguri care consideră că merită să se numere printre câștigători.
Tu, ca membru cu drept de vot, ai voie să alegi 5 bloggeri (nici mai mulţi, nici mai puţini) care ţi-au plăcut în mod special. Printre cei 5, ai voie să te votezi şi pe tine. Practic, dacă nu doreşti să votezi la o campanie, primul care pierde un vot eşti tu şi abia apoi ceilalţi. Fiecare vot reprezintă un punct în plus la sfârşitul perioadei de votare. Adică tu nu trebuie să faci un top în momentul în care alegi 5 bloggeri care ţi-au plăcut, pentru că toţi vor primi câte un punct de la tine, nu mai mult.
Recomandăm ca atunci când alegeţi bloggerii pe care să-i votaţi, să încercaţi să vă puneţi puţin în locul clientului, adică să luaţi în considerare respectarea briefului, creativitatea şi implicarea în campanie.
Ce se va întâmpla la sfârşitul votului participanţilor?
Înainte de toate, ar mai fi de adăugat faptul că perioada de votare va fi întotdeauna comunicată în brief. Vom evita astfel situaţiile în care participanţii nu vor şti când să intre ca să acorde voturile.
La sfârşitul perioadei de votare, se va afişa un clasament cu toţi participanţii, în ordinea numărului de voturi. Primii 8 vor primi un punctaj care va conta la acordarea premiului final, astfel:
1. | Locul 1 (cel mai votat blogger) | 10 puncte | |
2. | Locul 2 | 8 puncte | |
3. | Locul 3 | 6 puncte | |
4. | Locul 4 | 5 puncte | |
5. | Locul 5 | 4 puncte | |
6. | Locul 6 | 3 puncte | |
7. | Locul 7 | 2 puncte | |
8. | Locul 8 | 1 punct |
Pentru că vrem ca acest proces de votare să fie cât mai transparent, la sfârşitul perioadei de votare, fiecare blogger va putea vedea de către cine a fost votat.
Perioada de votare este şi perioada în care juriul selectează câştigătorul
Clientul va fi nevoit să facă, la rândul lui, un top al celor mai bune 8 articole care au fost înscrise în campanie, iar fiecare blogger din top va primi puncte exact ca în tabelul de mai sus.
Practic, articolul pe care clientul îl consideră cel mai bun va primi 10 puncte de la client, cel de pe locul doi va beneficia de 8 puncte, locul trei 6 puncte, locul patru 5 puncte etc.
Câştigătorul campaniei va fi ales făcând suma punctajelor obţinute în urma voturilor, plus punctajele acordate de client. Un blogger care se află pe locul doi în viziunea clientului, dar pe primul loc în urma votului participanţilor, poate fi numit câştigător dacă suma punctajelor obținute de acesta este cea mai mare.
Ce se întâmplă dacă mai mulţi bloggeri au acelaşi număr de puncte la sfârşitul perioadei de votare?
Ca să fie mai uşor de înţeles, preferăm să desenăm din nou tabelul. Presupunem că primii doi bloggeri din tabel au primit x voturi.
1. | Locul 1 (x voturi) | 10 puncte | |
2. | Locul 2 (x voturi) | 8 puncte | |
3. | Locul 3 (mai puţin de x voturi) | 6 puncte | |
4. | Locul 4 | 5 puncte | |
5. | Locul 5 | 4 puncte | |
6. | Locul 6 | 3 puncte | |
7. | Locul 7 | 2 puncte | |
8. | Locul 8 | 1 punct |
Practic, în momentul în care doi bloggeri acumulează acelaşi număr de voturi în urma sondajului, ei primesc acelaşi număr de puncte, iar cel care se află pe o treaptă mai jos în clasament, primeşte numărul de puncte atribuite poziţiei pe care se află, chiar dacă cei de mai sus au acelaşi număr de susţinători.
Ce se întâmplă dacă doi bloggeri au acelaşi număr de puncte în urma însumării punctelor obținute de la participanți cu cele obținute de la juriu?
Să presupunem că bloggerul A este pe Locul 1 în urma votării participanţilor şi pe locul 3 pe lista clientului, iar bloggerul B este pe Locul 2 în urma votării participanţilor şi tot pe Locul 2 pe lista clientului.
În cazul de mai sus, punctajul ar arăta astfel:
A: Locul 1 în urma voturilor + Locul 3 de la client = 10 + 6 = 16 puncte
B: Locul 2 în urma voturilor + Locul 2 de la client = 8 + 8 = 16 puncte
În acest caz, câştigător va fi desemnat bloggerul care a primit de la client cele mai multe puncte, adică bloggerul B.
Ştim că s-ar putea să vă vină puţin mai greu până când vă obişnuiţi cu noul sistem de jurizare, dar aceasta a fost metoda care, credem noi, este cea mai potrivită pentru a decide câştigătorul unei campanii. Astfel jurizarea va fi mai transparentă, iar câştigătorul va fi ales şi de voi, nu doar de client.
Ce se întâmplă dacă la o campanie se înscriu mai puțin de 7 bloguri?
Am vorbit mai sus despre faptul că fiecare participant poate vota 5 bloguri. Acest caz este valabil atunci când în campanie sunt înscrise mai mult de 7 bloguri (inclusiv 7). Aceasta va fi probabil situația în peste 90% din cazuri.
Cu toate acestea, este posibil ca la anumite campanii să se înscrie mai puțin de 7 bloguri, caz în care numărul de voturi disponibil este cu 2 mai mic decât numărul de bloguri participante. Exemple:
- 6 bloguri înscrise: 4 voturi
- 5 bloguri înscrise: 3 voturi
- 4 bloguri înscrise: 2 voturi
- 3 sau mai puține: nu se votează. Contează doar votul juriului.
Ce se întâmplă dacă la o campanie se dau mai mult de 8 premii primilor clasați?
Atât la clasamentul juriului cât și la clasamentul votului participanților vom ține cont de numărul de premii acordate, astfel încât să fie acoperite toate premiile, cu mențiunea că de la locul 8 încolo până la atingerea numărului de premii, în ambele clasamente, blogurile primesc câte un punct.
Exemplu:
- Campanie cu 15 premii: de la locul 8 la locul 15 toate blogurile primesc 1 punct
În cazul în care aveţi întrebări sau nelămuriri, folosiţi cu încredere datele de pe pagina de contact sau formularul de comentarii de mai jos.
Comentarii/Trackbacks (36)
Nu ştiu daca e chiar cea mai bună soluţie gasită pentru că există riscul ca acest sistem transparent de votare să se transforme într-un fel de reciprocitate prost înţeleasă … adică dacă eu nu te-am votat la campania trecută nici tu să nu mă votezi la campania următoare, indiferent cât de bun este articolul.
mie imi place acest sistem chiar nu prea am prieteni prin blogosfera; sper ca oamenii vor vota ceea ce le-a placut, nu in functie de prietenii. Eu asa voi face!
Mai gandeste-te! Cu siguranta este una FOARTE buna!
Intodeauna o sa fie probleme, inainte nu era bine acuma nu e bine, cand o sa fie bine? Niciodata, BlogalInitiative a facut ceva foarte frumos pentru aceasta blogosfera din tara, merita respectata, nu criticata.
Dar nu critica nimeni Blogal Initiative… ai inteles gresit. Fiecare isi exprima parerea cum de altfel am si fost rugati s-o facem. Citez: „Vă mulțumim și așteptăm părerile/sugestiile/criticile voastre legate de modificările aduse. Și nu numai.”
Si bineinteles ca Blogal Intiative a facut ceva foarte frumos pentru blogosfera, nu neaga nimeni lucrul asta.
Cu alte cuvinte, ca sa castigi o campanie trebuie sa faci parte dintr-o „bisericuta” de prieteni care se voteaza intre ei. Pe genul voturi/premii date in circuit inchis. Sistemul de la etapa 1 nu era perfect, dar asta are potential mare sa iasa ceva monstruos.
Ideea de schimbare e buna, insa schimbarea asta aduce si o oarecare posibilitate de a fura pe „fata” si bazat pe un grup de „prieteni” . O sa ma gandesc cum s-ar putea face ceva sa imbunatatim acest lucru … eventual voturile din partea blogarilor sa fie publice doar dupa incheierea campaniei …nu am inteles daca noul mod functioneaza asa sau nu .
voturile se vad doar dupa finalizarea procesului de votare. atunci apar rezultatele de tipul: Bloggerul A a primit X voturi de la bloggerii: A, B, C, D …
Primești notificare pe mail atunci când începe perioada de votare pentru un articol X la care ai drept de vot? Nu cred că scrie nicăieri, dar ar fi o idee faină, dacă nu implică prea mult efort din partea voastră.
Sunt curios cum va decurge acest nou campionat, mai ales sunt curios să văd câteva campanii terminate
Mult spor să aveți!
Dar ce se intampla daca nici un articol din top 8 facut de bloggeri nu se regaseste in top 8 facut de sponsori, asta in cazul in care unul sau mai multi bloggeri refuza..sau uita sa voteze articolele participante la o campanie?
speram ca nu ne vom lovi de acest lucru, avand in vedere ca aveti posibilitatea de a va vota si propriul articol. „Tu, ca membru cu drept de vot, ai voie să alegi 5 bloggeri (nici mai mulţi, nici mai puţini) care ţi-au plăcut în mod special. Printre cei 5, ai voie să te votezi şi pe tine. Practic, dacă nu doreşti să votezi la o campanie, primul care pierde un vot eşti tu şi abia apoi ceilalţi. Fiecare vot reprezintă un punct în plus la sfârşitul perioadei de votare.”
Și ca să răspundem concret și la întrebarea ta: în acest caz vor fi la egalitate pe primul, loc fiecare cu 10 puncte, bloggerul desemnat de juriu, respectiv cel desemnat prin vot. În acest caz pe locul 1 final va fi cel desemnat de juriu și pe locul 2 final cel desemnat de voturi.
Multumesc mult pentru raspuns. Sper numai sa fim anuntati la e-mail cand incepe perioada de jurizare pentru fiecare campanie.pentru ca..sunt cam uituca..:)
Pentru campaniile care au început înainte de ediţia a doua şi care sunt încă în curs de derulare, se vor aplica aceste metode de votare? Sau rămân pe modalitatea veche de desemnare a câştigătorului?
Modalitatea veche de jurizare.
Eu nu am putut selecta 5 articole pentru vot, un vot era deja autoselectat insa la afisarea voturilor vedeam doar 2 paranteze in dreptul votului respectiv, e normal ?
Ce se intampla atunci cand la o campanie locala sunt mai putini de 5 bloggeri care participa? Daca fiecare trebuie sa voteze 5 bloggeri.. sau daca fiecare se voteaza pe sine si pe ceilalti
Foarte bună observația ta, motiv pentru care am actualizat pagina de mai sus incluzând situația prezentată de tine
Ma bucur ca am putut ajuta!;) keep the good work
Cum se face concret votarea,unde votez,unde inscriu blogurile votate
La fiecare campanie exista o perioada de votare, dupa ce aceasta se incheie.
De exemmplu – http://blogalinitiative.ro/campanii/farmec-cauta-cel-mai-gospodar-blogger
campania de mai sus s-a incheiat ieri, iar de azi pana pe 18 aprilie se poate vota.
doar participantii la campanie pot face acest lucru.
nu mi se pare corect acest sistem de vot, mai ales ca se voteaza blogerii, si nu articolele lor
eu deja am fost vizitata pe blog de alti participanti care mi-au spus ca daca ii votez ma voteaza, altii se baga in seama cu diverse comment-uri la articolele mele
prefer votul juriului si atat, el stie ce e mai bine pentru campania sa
tine de tine si de respectul pe care ti-l acorzi sa dai sau nu curs unor matraprazlacuri sau sa apreciezi sincer pe cineva anume! In plus nu este exclus ca unii din cei care ”s-au bagat in seama” sa aiba o apreciere sincera pentru unul sau mai multe din articolele tale ! Oricum cred ca cei din conducerea blogal initiative au multi prieteni pe care-i cunosc personal si totusi nu cred ca toti au fost premiati la sezonul 1 , fapt ce ne obliga si pe noi sa fim corecti ppe cat putem ! Cu stima, Crintea Valerica- omulvaly !
Sunt de acord cu Valy in ceea ce priveste faptul ca sunt unii care posteaza comentarii pentru bogurile/articolele de care chiar au fost impresionati. Eu, personal am comentat de fiecare data cand mi-a placut un lucru si am votat in consecinta. Nu am considerat asta „bagat” in seama. Mai mult, as vrea sa spun ca am gasit exemple nemaipomenite de fair play in povestea asta cu voturile. De exemplu, la concursul cu Ironblogger, m-a votat pe Facebook posesor blogului http://mandachisme.wordpress.com/, desi la momentul acela votandu-ma, m-a adus la egalitate cu el ca nr de voturi. Putea sa se abtina si sa ramana pe locul I. Dar nu a facut-o. Stiu ca votul acela nu are legatura cu voturile de aici, dar e un exemplu din categoria „jos palaria”, care demonstreaza, zic eu, ca sunt bloggeri ( destui), pentru care valoarea unui articol si spiritul de fair play valoreaza mai mult decat punctele din campanii sau ideea sa te faci frate cu dracu’ pana treci puntea. Repet, e parerea mea.
Linkuri către această pagină:
[…] La sugestiile voastre, am schimbat modalitatea de desemnarea a căștigătorilor. In ediția 2, câștigătorii se vor desemna astfel: juriul format din reprezentanții BlogalInitiative.ro și clientul campaniei vor anunța rezultatele jurizării, punctând respectarea briefului, creativitatea, implicarea în campanie. Acestea vor conta 50% din rezultatul final, restul de 50% fiind reprezentat de clasamentul pe baza voturilor bloggerilor participanți la campania cu pricina ( vezi aici modul de functionare a sistemului de votare). […]
[…] La sugestiile voastre, am schimbat modalitatea de desemnarea a căștigătorilor. In ediția 2, câștigătorii se vor desemna astfel: juriul format din reprezentanții BlogalInitiative.ro și clientul campaniei vor anunța rezultatele jurizării, punctând respectarea briefului, creativitatea, implicarea în campanie. Acestea vor conta 50% din rezultatul final, restul de 50% fiind reprezentat de clasamentul pe baza voturilor bloggerilor participanți la campania cu pricina (vezi aici modul de functionare a sistemului de votare). […]
[…] nu o sa ma mai lungesc cu tehnicalitatile, pentru ca detalii despre mecanismul din etapa a doua a campionatului puteti afla de pe site, desi eu cred ca multi dintre voi deja stiti toate etapele campaniilor de pe […]
[…] Ateţie la sistemul nou de jurizare şi desemnare a câştigătorilor! […]
[…] urma jurizării, căștigătorii campaniei […]
[…] urma jurizării, […]
[…] în urma jurizării, […]
[…] Votul este public, dar doar după încheierea procesului de votare. În dreptul fiecărui blog din clasament se va putea vedea de la cine a primit voturi. Clasamentul votului participanților se va transforma în puncte care vor conta în proporție de 50% din clasamentul final al campaniei. Restul de 50% va fi dat de punctele obținute în urma jurizării de către client (vezi aici modul de stabilire al clasamentului final). […]
[…] urma jurizării, […]
[…] urma jurizării, […]
[…] urma jurizării, […]
[…] urma jurizării, […]